Freelance SEO-specialist

Beter vindbaar worden in Google? Met zoekmachineoptimalisatie help ik je als SEO-specialist verder.

SEO-strategie bepalen

Zoekmachineoptimalisatie begint met het bepalen van een slimme strategie. Wat zijn de doelstellingen? Waar zijn je doelgroepen naar op zoek? Kun je je beter richten op specifieke zoekwoorden met weinig concurrentie (de longtail) of behaal je uiteindelijk het meeste resultaat bij algemenere zoekwoorden (de marktleider)? Waarin wil je je onderscheiden van concurrenten? Vanuit bedrijfs- of afdelingsdoelen en gewenste propositie maken we een vertaalslag naar SEO-doelen en een passende SEO-strategie.

Werkwijze bij zoekmachineoptimalisatie

Na het bepalen van doelstellingen en strategie gaan we aan de slag met bijvoorbeeld:

  • Zoekwoordanalyse: het in kaart brengen van relevante zoekwoorden met veel potentie;
  • Optimalisatie van structuur: analyse en verbetervoorstellen voor websitestructuur;
  • Content optimalisatie: advies, training en uitvoering voor het optimaliseren van content voor zoekmachines;
  • Technische optimalisatie: werkbare rapporten voor het verbeteren van je website en CMS;
  • Contentmarketing: advies voor het opbouwen van populariteit, uitvoering eventueel in samenwerking met partners;
  • Rapportage en optimalisatie: maandelijkse rapportage van posities in zoekresultaten, websiteverkeer en conversie via zoekmachines en doorlopende verbetering.

“Matthijs heeft er mede voor gezorgd dat onze websites veel beter bezocht worden, hoger in de zoekmachineresultaten verschijnen en er meer leads gegenereerd worden.”

Wil je meer weten? Laten we kennismaken! Wil je eerst even weten hoe je er überhaupt voor staat?
Neem contact op