Usability expert & conversie specialist

Hoeveel procent van je websitebezoekers wordt klant? Waar en waarom haken mensen af? Met usability en conversie optimalisatie verbeter je je website. Het resultaat is meer inzicht in en meer rendement uit je bezoekers.

Methodieken

Voor meer conversie en inzicht maak ik gebruik van o.a. de volgende methoden:

  • knelpuntanalyse: krijg inzicht in afhaakmomenten met behulp van Google Analytics of andere tools. Funnels per kanaal laten zien waar je bezoekers kwijtraakt;
  • A/B of multivariate testing: experimenteer met diverse paginavarianten op basis van hypotheses;
  • content optimalisatie: (her)schrijf dubbelzinnige, onduidelijke of onlogische teksten, verbeter de logica op belangrijke webpagina’s;
  • usability testing: test samen met gebruikers op een laagdrempelige manier de usability van je website;
  • traffic optimalisatie: verhoog de relevantie van websiteverkeer door SEO, SEA en optimalisatie van andere kanalen.

Conversie optimalisatie tools

Voor conversie optimalisatie maak ik in samenwerking met je it-afdeling/programmeurs gebruik van diverse tools. Je kunt denken aan Google Analytics en Visual Website Optimizer.

Resultaat van conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie leidt tot meer inzicht in het gedrag van websitebezoekers en uiteindelijk tot meer conversie. Door de juiste hypotheses leggen we de pijnpunten van je website bloot en komen we gezamenlijk tot een beter online resultaat.

Ondersteuning nodig?

Zoek je ondersteuning bij usability en conversie optimalisatie? Ik ga graag met je in gesprek.
Neem contact op

Partners / Klanten