CRO scan

Welke drempels binnen je website zorgen ervoor dat jouw bezoekers nog geen klant worden? Welke optimalisaties gaan je meer winst opleveren?

Met het sponsorpakket CRO-scan krijg je actionable insights om op korte termijn meer leads en meer omzet binnen te halen.

Wat is CRO?

CRO staat voor Conversion Rate Optimization, ofwel het verbeteren van de conversieratio. Het doel hiervan is duidelijk: van de mensen die op je site komen, wil je dat er meer overgaan tot conversie. Dat kan een contactmoment zijn, een leadformulier of een aankoop in de shop. Op elke website zijn tientallen mogelijke drempels. Door het opstellen van een goed verbeter- en testplan, kun je veel van deze drempels weghalen. Zo wordt het voor bezoekers van je site makkelijker en leuker om iets bij je af te nemen.

Wat kan ik verwachten bij een CRO-scan?

Bij een CRO-scan analyse ga ik grondig door je site en beoordeel ik de verschillende paginatypes (homepage, overzichtspagina, product- of dienstpagina, etc.) en de pagina-inhoud op hun effectiviteit. Uiteraard hou ik daarbij rekening met het soort apparaat: op mobiel kunnen andere drempels zijn dan op desktop.

Punten waar ik rekening mee houd zijn o.a.:

  • Duidelijkheid propositie: is het voor bezoekers duidelijk welke producten en diensten je aanbiedt?
  • Vertrouwen: welke verbeterpunten zijn er op het gebied van online trust? Aan de hand van o.a. dit model analyseer ik belangrijke pagina’s en content-elementen.
  • Functionaliteit en voorspelbaarheid: werken alle site-onderdelen naar verwachting?
  • Doelmatigheid: is het voor gebruikers voldoende duidelijk wat er van hen verwacht wordt? ‘Don’t make me think‘ is hierbij het credo.
  • Copy en micro-copy: verleiden teksten op belangrijke locaties jouw bezoekers tot actie? Welke alternatieven of hulpteksten (micro-copy) zijn de moeite waard om te testen?
  • Knelpunten in de funnel: vanuit je webstatistieken identificeer ik de belangrijkste afhaak-punten in de ‘funnel’; de belangrijkste stappen die gebruikers moeten nemen om tot actie over te gaan.
  • Prioritering: geef je aandacht aan de juiste onderdelen van je website? Aan de hand van data en hypotheses maak ik duidelijk waar volgens mij de belangrijkste prioriteiten zouden moeten liggen als het gaat om het optimaliseren van je site.
  • Processen: hoe kun je met jouw website en bedrijf/organisatie optimaal CRO integreren, zodat je conversie continu blijft toenemen en voldoende aandacht krijgt?

De uitkomst van deze analyse is een lijst met geprioriteerde optimalisaties en hypotheses die je kunt testen. Uiteraard hou ik rekening met ease/impact, ofwel hoe makkelijk is een optimalisatie te implementeren en hoeveel impact heeft deze.

Hoe ontvang ik de CRO-scan?

Vul onderstaand formulier in met het door jou gewenste sponsorbedrag. Op basis van je bericht voer ik de CRO-scan als tegenprestatie voor je uit. Tevens ontvang je instructies voor het overmaken van het geld:


€1000€500€200€100ander bedrag