SEA analyse

Op welke Google Ads campagnes kun je besparen, in welke zou je juist meer kunnen investeren? Wat is hiervoor nodig?

SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel adverteren met Google Ads/Google Shopping (en een beetje met Bing Ads). Met het sponsorpakket SEA-scan ontvang je een lijst met actiepunten voor je Google Ads account. Deze punten kun je gelijk of geleidelijk doorvoeren of testen.

Wat kan ik verwachten bij een SEA-analyse?

Bij een SEA analyse ga ik grondig door je Google Ads account. Punten waar ik op let, zijn onder andere:

  • Strategie en kansen: is je Google Ads account in de basis strategisch ingericht? Krijgen de belangrijkste diensten of producten de topposities op een rendabele manier? Welke strategische optimalisaties zijn er mogelijk?
  • Meting: worden alle conversies en de campagne-attributie op de juiste manier gemeten en op waarde geschat?
  • Accounthygiëne en zoekwoorden: welke verbeteringen zijn er mogelijk op het gebied van zoekwoorden, modifiers en uitsluitingen? Welke campagnes ‘lekken geld’?
  • Advertentieteksten en extensies: welke verbeteringen aan advertentieteksten en extensies leiden potentieel tot hogere kwaliteitsscores, CTR en conversie?
  • Google Shopping: als je gebruik maakt van Google Shopping, welke optimalisaties zijn daar dan in mogelijk?
  • Analyse van biedingen en posities: welke biedingen en posities zijn voor je account optimaal op desktop, tablet en mobiel? Welke tests kun je opzetten om in korte tijd je biedingen te finetunen?
  • Campagnestructuur: welke aandachtspunten zijn er voor de structuur van je campagnes? Hoe kun je de beheersbaarheid en ‘testbaarheid’ van je account vergroten?
  • Processen: welke processen binnen jouw accountbeheer kunnen worden geoptimaliseerd? Bijvoorbeeld als het gaat om de samenwerking met een bureau, periodieke rapportages en optimalisaties, etc.

Bij de analyse van een account hou ik rekening met de manier waarop je werkt: heb je een bureau waar je mee werkt, dan is het advies gericht op de samenwerking met hen. Heb je Google Ads in eigen beheer, dan kan ik direct met de beheerder schakelen om het advies toe te lichten.

Hoe ontvang ik de analyse?

Vul onderstaand formulier in met het door jou gewenste sponsorbedrag. Op basis van je bericht voer ik de SEA-analyse als tegenprestatie voor je uit. Tevens ontvang je instructies voor het overmaken van het geld:


€1000€500€200€100ander bedrag